Wednesday 20 June 2007

Periuk Nasi Atau .........???

Sejak kebelakangan ini, heboh cerita bahawa pilihan raya akan diadakan tidak lama lagi. Jadi tidak hairanlah banyak cerita-cerita yang digembar-gemburkan pihak pembangkang dalam usaha memesongkan minda masyarakat hari ini.

Jika ini benar, apakah pihak pembangkang tidak pernah terfikir ataupun buat-buat lupa untuk berfikir bahawa sedang mereka rancak mencanang cerita-cerita yang tidak masuk akal dalam usaha memfitnah kerajaan, anak-anak buah sendiri tidak terjaga?

Ini dapat dilihat apabila baru-baru ini ramai ahli daripada parti pembangkang mula beralih arah. Apakah itu tidak bermakna apa-apa bagi mereka (parti pembangkang)?

Sekiranya betul ini bermakna mereka hanya menjaga periuk nasi masing-masing sedangkan jika sesebuah kerajaan dibentuk untuk memerintah Negara, bekerja secara berkumpulan serta Bantu-membantu di antara satu sama lain diperlukan.

Inikah bakal pemimpin yang masyarakat kehendaki hari ini? Apa yang mereka tahu cumalah mereka serta menyebarkan fitnah dalam usaha memesongkan minda rakyat untuk memilih pucuk pimpinan akan datang.

Inilah senario politik hari ini, masing-masing berusaha untuk menjatuhkan pihak lawan. Tiap-tiap hari pasti ada sahaja berita ataupun cerita yang berkisar politik untuk ditatap pembaca ataupun pendengar.

Malaysia sememangnya tidak pernah sunyi daripada cerita-cerita politik tanah air yang sememangnya rancak sejak dahulu lagi.

No comments: