Tuesday 26 June 2007

Helah Lama Pembangkang

Alaaaaahai.......Tak cukup memfitnahkan ahli-ahli politik, nampaknya parti pembangkang mengubah haluan dengan memfitnah Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan pula.
Seperti biasa, isu yang sama cuma yang membezakannya kali ini adalah individu yang dilemparkan fitnah tersebut.

Isu rasuah...itulah isu yang sudah basi di kalangan pembaca tetapi ia masih lagi menjadi isu panas dan semasa buat warga kerja parti pembangkang.

Laman blog yang bertanggungjawab menyebarkan fitnah tersebut (tidak perlu dinyatakan di sini apakah laman web tersebut kerana penulis mengandaikan pastinya pembaca mengetahui laman blog tersebut) bagaimanapun nampak gayanya gagal lagi dalam misi kali ini kerana ia sedikit pun tidak membuatkan Musa melatah.

Malahan Musa menyifatkan bahawa fitnah tersebut merupakan satu tohmahan liar yang tidak berasas yang dilemparkan kepadanya.

Tidak cukup dengan satu fitnah malah laman blog tersebut menyebarkan buat kali kedua dengan harapan ia berjaya mencuit hati pembaca yang melayari laman web tersebut tetapi ia tetap satu usaha yang sia-sia.

Bagaimanapun penulis ingin memuji tindakan laman blog tersebut kerana mereka tidak berputus asa menyebarkan fitnah tersebut walaupun mengetahui akan hakikat kedudukan mereka di hati masyarakat.

Sikap serta tindakan Musa harus diberi pujian kerana menurut beliau, dia tidak gusar dengan tohmahan tersebut dan tidak langsung mempedulikannya dan tidak akan melayan kerana ia secara terang-terangan merupakan satu fitnah terhadap dirinya.

Beliau juga turut menyatakan bahawa tohmahan tersebut sedikit pun tidak menjejaskna tugas beliau dan apa yang dipentingkan sekarang adalah usaha untuk mengukuh dan membetulkan pasukannya.

Dua laporan di laman blog tersebut yang disiarkan ialah Pusat Kekuasaan (The Corridors Of Power) dan Lipas Berkeliaran dan Tikus Bertempiaran (The roaches are scurrying and the rats are hurrying).

Kedua-dua laporan tersebut mengaitkan Musa dalam rasuah dan penglibatan ketua sindiket jenayah terancang Cina dalam mempengaruhi Ketua Polis Negara mengatur kedudukan pegawai kanan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Daripada penelitian penulis, Musa merupakan seorang individu yang tenang dalam menghadapi sebarang masalah dan dapat menanganinya dengan baik.

No comments: