Thursday 19 July 2007

PKR BUAT CERITA DONGENG

Apa yang berlaku sejak kebelakangan ini mengenai tindakan ahli-ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) keluar parti secara beramai-ramai adalah berpunca daripada krisis kepercayaan kepimpinan dalam parti pembangkang tersebut dan bukannya berpunca daripada ‘membeli’ ahli.

Walaupun senario tersebut dilakukan dengan kerelaan hati bekas-bekas ahli parti pembangkang tersebut tetapi ia menjadi kudis kepada ahli tertinggi parti tersebut.

Ini dapat dilihat apabila Naib Presiden parti itu, Azmin Ali mendakwa terdapat kumpulan tertentu dalam Barisan Nasional (BN) ‘membeli’ ahli-ahli PKR untuk keluar dari parti tersebut.

Kenyataan tersebut ternyata satu tohmahan yang dilemparkan bahkan ia bukanlah pertama kali dilakukan oleh Azmin kerana sebelum ini dia juga pernah membuat kenyataan berkaitan pengundi hantu pada hal tiada.

Manusia akan hilang pertimbangan serta perikemanusiaan apabila di hati telah dicalit dengan perasaan hasad dengki.

Azmin sepatutnya menyedari bahawa sekiranya perjuangan parti berkenaan dan kredibiliti pucuk pemimpinnya ke arah yang betul, ahli-ahli PKR tidak akan bertindak sedemikian (keluar parti beramai-ramai).

Masalah yang timbul hari ini ialah mereka (ahli) tidak yakin dengan pucuk pimpinan malah perjuangan parti turut dipertikaikan dan ini akan berlawanan sekiranya PKR merupakan sebuah parti pembangkang yang berjaya.

UMNO merupakan sebuah parti yang banyak berjasa dalam membela bangsa Melayu yang sebelum ini dipandang rendah, terpinggir dan dilabelkan sebagai bangsa yang pemalas.
Perjuangan UMNO adalah perjuangan yang luhur dan suci kerana berjuang mendaulatkan agama, membangunkan bangsa dan negara.

Malah UMNO telah banyak membawa perubahan kepada bangsa Melayu yang dahulunya terpinggir, tersisih dan serba kekurangan dalam semua aspek. Itulah gambaran terhadap Melayu dahulu, itulah imej kita (dahulu).

Dengan berkat perjuangan UMNO, bangsa Melayu kini boleh dilonjakkan sebagai bangsa yang berjaya, malah bakal menjadi angkasawan tidak lama lagi.

No comments: