Thursday 14 June 2007

Ahli PKR di Perbodohkan

Apa yang ingin diketengahkan oleh penulis rasa-rasanya isu yang masih belum basi lagi. Selama ini, parti pembangkang hanya pandai mereka-reka cerita serta isu-isu yang berunsur fitnah tetapi sedarkah mereka bahawa mereka yang terlalu menjaga tepi kain orang tetapi tepi kain sendiri dibiarkan carik?

Satu parti pembangkang ini suka sangat mencari salah dan silap kerajaan, jadi timbullah cerita-cerita yang berunsurkan fitnah semata-mata manakala satu lagi parti pembangkang yang juga kononnya hendak menegak keadilan tetapi akhirnya kucar kacir dalam parti sendiri terang-terangan menunjukkan bahawa antara mereka (ahli) tidak mempunyai kesefahaman?
Geli hati pun ada apabila memikirkan kembali gelagat parti pembangkang ini di mana suami isteri berebut untuk menyandang ketua parti. Apa kes ini? Suami isteri pun sama-sama mahu berebut jawatankah?

Pergelutan yang berlaku ini nampak sangat bahawa tidak langsung kesefahaman antara mereka jadi bagaimana mereka ingin meletakkan diri mereka sebagai seorang ketua yang dihormati dan disegani?
Lagi satu yang membuatkan penulis terfikir adakah penyokong-penyokong parti tersebut buta mata atau buta hati? Penulis berkata demikian kerana sudah terang lagikan bersuluh ternyata tiada langsung muafakat antara pemimpin atasan mereka tetapi mereka (ahli) masih lagi ingin meneruskan agenda politik mereka di dalam parti berkenaan.

Kan lebih baik sekiranya ahli-ahli parti tersebut berfikir semula untuk meneruskan cita-cita mereka di dalam parti tersebut ataupun keluar sahaja daripada parti tersebut.
Penyertaan ahli-ahli daripada kedua-dua parti pembangkang ke dalam UMNO baru-baru ini dilihat sebagai satu langkah yang tepat kerana sekiranya mereka masih lagi menganggaotai parti tersebut rasa-rasanya tiada apa yang diperjuangkan malahan yang mereka tahu dan pandai adalah menabur fitnah.

Walau apa pun yang diperkatakan oleh parti pembangkang kepada kerajaan ia tidak sedikit pun goyah kerana masyarakat sudah sedia maklum akan keharmonian antara ahli-ahli UMNO dan tidak pernah berlaku sebarang kekalutan (dalam aspek tampok pemerintahan).
Ini ternyata apa yang dilakukan oleh kerajaan adalah sejajar dengan sistem pemerintahan di Malaysia adalah untuk memberikan kesenangan kepada penduduk Malaysia.

Bagaimanapun ditegaskan di sini segala yang dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkenaan kenaikan gaji kakitangan awam mahupun pernikahannya baru-baru ini tidaklah menunjukkan bahawa pilihan raya akan diadakan pada waktu terdekat ini.

No comments: